Az égés után a leömlőnyíláson ideális esetben távozik az összes keletkezett gáz, és a megfelelő nyomásnak köszönhetően végigszáguld a katalizátoron, a dobon, végül pedig a levegőbe jut.
Akkor van a probléma, ha olyan utángyártott alkatrészekből van összetákolva a kipufogórendszer, amely nem egyezik meg a gyári szabványokkal, ilyenkor ugyanis a gázok vagy lassan, vagy túl gyorsan távoznak a motortérből, amelyek a következő problémákhoz vezethetnek.
Lassú ürítés esetén
Az új ütem kezdetén a beömlő üzemanyag keveredik az előző ütemből fennmaradt gázokkal a motortérben, így az égés lassabb lesz és elképzelhető, hogy a ciklus végéig nem ég el az összes befecskendezett üzemanyag, ez teljesítmény csökkenéséhez, és a fogyasztás drasztikus emelkedéséhez vezethet, rossz esetben a katalizátor megrongálódásához.
Túl gyors ürítés esetén
Az ellennyomás túl kevés, melynek hatására hamarabb kiürülnek a gázok, viszont a nyomás nem megfelelő kiegyenlítésének köszönhetően, már akkor beindul a befecskendezés, amikor a leömlőszelep még nem záródott be, így szintén nő a fogyasztás, és csökken a teljesítmény, rossz esetben pedig szintén a katalizátorunk is bánhatja, ezt leginkább lukas- kipufogó cső, vagy kipufogó dob esetén tapasztalhatjuk.